torsdag, november 29, 2012

Mer än jag trodde

Den här veckan skriver jag in all min fysiska aktivitet på Funbeat, även sånt jag vanligtvis inte tar med. Dit hör hundpromenader och annan träning av hundarna, som ofta är att likställa med promenad (förutom agility som mer är intervall-promenad. Typ.).

Jag rör mig ganska mycket, den saken är klar. Intressant att jag tidigare inte riktigt insett hur mycket  fysisk "icke-träning" jag har.

Med all den här aktiviteten borde jag verkligen vara tanig som en sticka. Jag borde springa kilometern på 4 minuter. Jag borde kunna äta obegränsat med mat. Så är inte fallet.

Jag tycker förvisso att jag är finare i kroppen nu än på länge, men det kan bero på min just nu starkt kontrollerade kosthållning. Den ger resultat, inte bara för vikten utan framför allt för hur jag mår. När jag äter bra, nyttigt och inte för mycket, som jag försöker göra nu (och har kämpat med sen midsommar, med undantag nån månad runt bröllopet) så känner jag mig så otroligt skön i kroppen när jag vaknar om morgnarna. Efter en godis/slarvkväll har jag inte alls samma känsla. Kanske har det med samvete att göra och att känslan i kroppen egentligen sitter i huvudet, men det spelar inte så stor roll.

På söndag kommer jag med all säkerhet vakna och ha en dålig känsla i kroppen. Och det ser jag verkligen fram emot. Kvällen före ska jag nämligen utmana JG, Sara och Erik i att äta julbord.

Är ledsen att säga det, men de kommer inte ha en chans.

2 kommentarer:

Sara J. sa...

Famous last words... ;)

Sofia sa...

Haha... japp! :)