torsdag, november 08, 2012

Slutspurt i tävlingen


Jag menar förstås den om Årets Pappa 2012. Min pappa - pappa Göran - ligger mycket bra till.

När jag kom till jobbet idag väntade en överraskning på mitt bord. En helt vanlig torsdagsöverraskning i form av en liten kasse med te, salt, ljuslykta och kökshandduk från Village (naturligtvis i färger som passar mitt kök hemma), en flaska rött, en favoritbild av mig och Jontan och en informationslapp om att presenterna var till "förmodligen norra Europas bästa och vackraste dotter". Sånt som de som i tävlingen kan betraktas som elit-pappor uppmuntrar sina döttrar med lite nu och då.

Jag blir mycket förvånad om han inte tar hem segern på söndag, men allt kan fortfarande hända.

Ett opassande inlägg där jag felaktigt anklagats för julmustfusk skulle kunna sätta käppar i hjulet för pappa Göran, trots att inlägget senare korrigerades och dementerades. Kanhända är överraskningen på mitt bord inget annat än nämnda rikliga och omfattande ersättning för det lidande jag åsamkats.

Hur har era pappor skött sig i år? Finns någon att se som ett hot?

Inga kommentarer: