torsdag, december 13, 2012

Företagsfest/julbord

Var på företagsfest ikväll med den administrativa personalen på jobbet. Koncernchefen (pappa), Korrekturavdelningen (mamma) samt f.d. IT-avdelningen (Storebror) deltog i festligheterna som ägde rum i Lillstugans mysiga lokaler, som vi ensamma huserade i.

Julbordet var lagom stort och jättehärligt men min mage var alldeles för liten. Även detta julbord avslutades därför med en känsla av att jag ville spy. Trots att jag försökte vara sansad.

Det blev en trevlig kväll och jag slapp se arbetskollegorna berusade. Inga slipsar i pannan och tidig hemfärd. Imorgon är det gymmet som gäller.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobb med metallapporten - hon dog inte heller ;-)
Ser att du har den stora metallen. Du kan kanske göra det lite lättare för henne med den lilla.

/Fia

Sofia sa...

Mmm, jag vet. Har inte hunnit åka och köpa en liten än bara. Men kul att det ändå funkade med den stora.
Tack för tipset!!

Katarina sa...

Öppen träning i hallen på tisdag 17-19. Kostar 100 kr timmen. Jag ska dit. Vore kul om du kom. Msn anmäler sig via hemsidan:-)

Sofia sa...

Åh, tack för tipset! Tyvärr (fast egentligen inte alls tyvärr, bara tråkigt att det krockar) ska jag se Hobbit på tisdag.