lördag, februari 16, 2013

Elsas agilitytävling

Idag tävlar vi agility i Väsby, jag och tjejerna.

Elsa är klar för dagen och jag måste väl säga att jag är både nöjd och besviken. Banorna kändes supertrevliga och lätta efter alla kluriga lagbanor vi har kört senaste tiden, men trots det fick vi inte till något nollat lopp.

I hopploppet rev hon första hindret (igen) och det är alltid en riktig turn off. Men sen flöt det ändå på riktigt bra ända till slutet där jag blev otydlig så hon sprang förbi ett hinder. Bra tid, bortsett från det. 10 fel.

I agilityloppet var hon i första hindret men det låg kvar. Allt gick väldigt bra fram till gungan, som tog oändligt lång tid. Hon stod en lång stund och vägde på mitten av den innan hon tog sig över. Tappade kanske lite koncentration då för sen rasade en pinne. Vi fick förstås en del tidsfel också, men på det hela taget var det inte så illa.

Nu ska jag fördriva ungefär en timme innan det är Lill-Tratts tur.

Inga kommentarer: