onsdag, februari 20, 2013

Kill your darlings

Vi håller på med ett nytt renoveringsprojekt hemma. Ett stort. Hela entréplanet ska göras om. Ytterväggarna ska isoleras, vi ska lägga nytt golv med golvvärme och vi ska göra om köket. Hantverkarna kommer i juni. Vi har redan hela vardagsrummet fyllt med gips- och spånskivor, så på den fronten är vi redo.

Men så är det det här med kök. Redan för ett år sedan var vi hos Noblessa, som ritade nedanstående förslag åt oss:



Jag blev direkt förälskad i det här köket och inget förslag efter det här har riktigt fallit mig i smaken.

Tills nu.

I tisdags var var i hos Kvänum. Och jag blev kär igen. Köksplaneraren där, en dam med gedigen erfarenhet, ändrade på flera av de saker jag tyckte absolut bäst om med Noblessas kök, och jag köpte allting rakt av. Hon motiverade sina ändringar SÅ bra. Så här såg hennes förslag ut:



Hela köket är så sinnessjukt fint att jag vill gråta. Jag vill gråta för att det kostade precis så mycket som man kunde tro. Nästan ännu mer. Väldigt mycket mer än Noblessaköket. Väldigt mycket mer än vad jag önskade att det skulle kosta. Men stilen på det, detaljerna, rymden i rummet.... ååh. Vill ha!!! Nu!

Vad det blir får vi se. Men eftersom varken jag eller JG just nu är ek. ob. så kanske det är så här det slutar:


Trangiakök. Men det är ju också bra...

1 kommentar:

Gunnika sa...

Det är inget fel med Trangiakök! :)