söndag, mars 10, 2013

Lydnadstävling på Vällingby BK, part 2

Fotgåendet är roten till allt ont!

Reka och jag gjorde bättre ifrån oss på tävlingen idag men fick sämre poäng än igår. Nollade ställandet. Alla moment som innehöll någon form av fotgående var kaos. I läggandet kutade hon iväg två meter framför mig när jag började gå. Jag höll apporten fel.

Nu blir det inga fler lydnadstävlingar innan vi har hittat vår mojo igen. Dessutom ska Tratte löpa snart så det är ännu en anledning till paus och eftertanke. Förhoppningsvis släpper den förbannade vintern sitt grepp också så att vi kan börja träna ordentligt igen.

Dagens poängskörd:

Platsliggning 10
Tandvisning 10
Linförighet 5 (ojämnt placerad, långt från sidan, nosar, tränger i vä marsch, styr med vä handen)
Läggande 7,5 (slarvig framföring, hunden ej på plats, vinner mark)
Inkallande 9 (sitter snett)
Ställande 0 (stannar ej inom två hundlängder, dålig framföring)
Apportering 9 (håller med båda händerna)
Hopp över hinder 9 (hoppar mot föraren)
Helhetsintryck 7

Totalt 137 poäng och ett 3:e pris. Domare Sylvia Axell.
Jag gillar henne! Hon ger alltid lite feedback efteråt. Hon har sett Reka förut och tyckte hon var lite väl pigg idag men sa uppmuntrande att det kommer bli bra i framtiden, att Reka är trevlig att se på.

Inga kommentarer: