lördag, mars 16, 2013

Tävlingslydnadskurs med aha!


Fick en aha-upplevelse på lydnadskursen i fredags. Vi hade tävlingsträning och min och Ekes träning bestod av att gå in på planen, ställa upp och gå två-tre steg fot. Det är ju redan där jag har tappat henne på tävlingarna.

Katarina såg direkt vad som hände, vilket jag själv inte gjorde. Reka hade jättefin kontakt ända tills tävlingsledaren sa -"Gör framåt marsch!" Då släppte hon mig och laddade på framåt. Precis det hände vid läggandet på senaste tävlingen. På "Framåt marsch!" drog hon iväg som skjuten ur en kanon. Och det händer varje gång vid tävlingsfotgåendet om än inte alltid lika extremt som vid läggandet sist.

Jag måste jobba på hennes position rent generellt men nu har jag ett bra ställe att börja.

Åkte hem och tog emot Fia och Stina som övernattade hos mig på sin väg mot Finland där de skulle titta på två tänkbara kavaljerer åt Reka. Blev en trevlig kväll med ett glas vin för mycket för att löpningen idag skulle vara trivsam.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för trevlig kväll och övernattning!!!!! Så kul att ses och även skönt att slippa stiga upp mitt i natten för att fara till Arlanda :)

Kavaljererna var MYCKET TREVLIGA!!!! Bilder finns på FB, men kommer också på hemsidan.

/Fia