måndag, maj 20, 2013

Den här dagen kan fara åt helvete

  • Mamma fick en "liten" hjärtinfarkt, ambulansfärd och övernattning på Danderyds sjukhus. Gick dit så snart jag kunde och satt och höll sällskap ett par timmar. Skulle egentligen åkt hem och jobbat men ibland är det väldigt lätt att veta hur man ska prioritera. Mamma mår bra nu.
  • Jag missade en viktig grej på jobbet inför en avresa imorgon. Min driftiga och uppmärksamma reseledare missade dock inte utan fixade biffen åt mig. Allt kommer att bli bra men jag känner mig så dålig de gånger jag missar något för att jag inte tänkt efter ordentligt.
  • Ett stort hotell i Vadstena missade inte bara att boka in en av två nätter för en stor grupp nästa helg, de lyckades även slarva bort ett av de rum som jag bokat åt gruppen som checkade in idag. Ett tag verkade det som om reseledaren skulle få sova på madrass i korridoren, men de hittade ett rum på ett annat hotell till slut. Vilka klåpare! Färdigjobbat med dem.
  • Mitt hem är inte längre en lugn och trygg plats. Taket har pallats upp, det rivs vägg och sågas så att det står härliga till. Man kan knappt ta sig en kopp te i köket längre och värre lär det bli. Jag och Den tjocka lilla kelpien är förpassade till övervåningen.
  • Igår (var egentligen en okej dag men den kan få fara åt helvete lite grann) hämtade jag hem Elsas urna. Jag klarade det bra, men jag ska inte säga att det inte var jobbigt. Dessutom var det extremt dyrt och jag är SÅ trött på dyra veterinärkostnader.
  • Rekis, aka Den tjocka lilla kelpien, flyttar på måndag eller tisdag nästa vecka för att föda sina valpar och hon kommer inte hem igen förrän i augusti. Det blir som att amputera en kroppsdel.

Inga kommentarer: