måndag, maj 27, 2013

Min tjockis flyttar imorgon


Jag är osäker på om jag har ont i magen för att jag är nervös inför eftermiddagens intervaller med PT-Tommy eller om det beror på insikten att mitt hjärtas fröjd och glädje flyttar imorgon. Finns många kraftuttryck som jag skulle kunna skriva men som ändå inte beskriver känslan.

På ett sätt kommer det bli skönt. En semester från promenader och hundträning är aldrig fel och den biten tror jag kommer göra mig gott. Men att inte ha Rekisen hos mig hela tiden. Att inte bli väckt av en slick i ansiktet eller att hon lägger sig och myser med tassarna på mitt bröst. Hemskt. Och hur kommer mitt humör påverkas, hon som gör mig glad så många gånger om dagen bara genom att finnas till? Hon som alltid lyssnar när jag pratar, även när jag är ointressant. Det kommer bli en riktigt stor utmaning för mig.

Mitt mål är att fördriva tiden med mer träning istället. Fast inte förrän efter Stockholm Marathon. Upplägget den här veckan har jag tänkt mig så här:

Måndag: simning + intervaller
Tisdag: vila/lätt yoga
Onsdag: simning
Torsdag: vila/lätt yoga
Fredag: kort löprunda

Lördag: pigga ben och starkt psyke

4 kommentarer:

Gunnika sa...

Du kan få låna Äventyrshunden om hundlängtan blir för stor! När du vill!

Sofia sa...

Du är snäll! Är dock inte helt säker på om Diesel uppskattar mitt sällskap när inte Reka är här. Jag tror att han bara låtsas gilla mig (och knappt det) för att få vara med henne. ;-)

Gunnika sa...

Hehe, nog tror jag han gillar dig! Ni sov ju tupplur ihop ju! :)

Sofia sa...

Tack!! Du kan få låna JG som payback, om pojkvänslängtan blir för stor när PV-T är borta. Eller vänta nu... ;-)