lördag, juni 08, 2013

Mullsjö från sin bästa sida

Mullsjö är inte alls pjåkigt. Jag är här nu och har precis promenerat 6 km-spåret i Mullsjö Friluftsområde.

Fastnade vid en fantastisk liten sjö längs vägen, med alldeles klart och spegelblankt vatten. Satt där ganska länge och tänkte på... ja, på dig. Du behöver inte vända dig om för att se om det står någon bakom. Sannolikt fanns just du i mina tankar. Jag tänkte på de jag känner, mycket eller lite, på de jag skulle vilja lära känna och på de jag kanske önskar att jag aldrig hade träffat. Jag tänkte på dig och alla andra, även de i den sista kategorin, med kärlek och tacksamhet. Alla har sin uppgift och har gjort sin påverkan på mitt liv. Jag är glad över det. Den som en gång vunnit en plats i mitt hjärta lämnar det aldrig.

Det kanske är tramsigt men det är sant. Just idag känner jag mycket kärlek. Det är en sån dag. Greta&Mikke gifter sig i eftermiddag och Reka blev mamma till fyra små valpar igår. Två pojkar och två flickor. Klart som fan man blir lite blödig.

Men du, i vilket fall som helst, jag menar varje ord. Tack för att du finns!

2 kommentarer:

Tvillingmorsan sa...

Nä, tack för att DU finns!

EM sa...

Detsamma :)