onsdag, juni 12, 2013

Simning och löpning - toppen och botten

Har inget större löpsug just nu och rundan jag tvingade mig ut på igår var rätt vidrig rakt igenom, trots att kvällen var fantastisk. Kroppen var tung och seg, ville inte springa. Men jag tvingade den. Kanske behöver jag mer vila efter Stockholm maraton, kanske hade jag bara en dålig dag. Kände mig risig på morgonen och när jag hörde att pappa var sjuk på kvällen så var jag säker på att jag skulle bli sjuk. Men idag mår jag bra så jag vet inte...

Motivationen för simning är däremot fortfarande föredömligt hög och i måndags kväll träffade jag Linda i Mörbybadet och körde ett pass. Det kändes väldigt, väldigt bra och det är så jäkla upplyftande och roligt att träna när förbättringen märks så tydligt. Efter att ha tampats med nära-döden-upplevelser i bassängen hela vintern i form av bristande ork, problem med andningen och problem med tempot så känns det så fantastiskt nu när allt bara flyter på. Det är roligt att slipa på detaljer. Får se hur motivationen utvecklar sig när simhallarna stänger för sommaren och jag tvingas ut i iskalla vatten.

Inga kommentarer: