lördag, juli 20, 2013

Det är min namnsdag idag


Och jag fick ett par helt fantastiska byxor från Norröna i present av min man. Slank in på Beli Sport i Arninge och fick syn på dem. Jag och byxor klickar sällan men i provrummet blev jag fullständigt förälskad i dessa och insåg att jag aldrig skulle lämna butiken utan dem. Trots det som stod på prislappen. De var de bästa byxor jag någonsin har provat!!

I Den Husliga Härden, ja ni vet min 100 år gamla (men ändå nya) favoritbok kan man läsa:

"En sak, som mannen aldrig häller bör göra, är att köpa kläder, tyg och hattar eller dylikt för hustruns egna behof, utan att förut ha låtit henne själf välja det som skall upphandlas."

Jontan, som vet vad som gäller eftersom han har fått lyssna till högläsning ur Oraklet om kvällarna, tog tillfället i akt och upphandlade dessa af hustrun speciellt utvalda byxor och gav henne i gåfva. Namnsdagspresent!

Jag är så glad! Tack!!!

Inga kommentarer: