lördag, juli 27, 2013

En middagsupplevelse väl värd 2x10 mil




Ikväll har vi varit i Kräklingbo och ätit en femrätters överraskningsmeny på Krakas Krog. Vi hade bokat bord på terassen och det passade perfekt en så här härlig och varm kväll.

När vi satt oss fick vi först lite snacks (friterat laxskinn, chips, friterade matjesillsbollar, rädisor och sockerärtor). Sen väntade flundraskum (bonusrätt), sotad öring, ängamat, lamm, häggblomsdryck (bonus för att rensa smaklökarna), ost, kalvdans (bonusrätt), saffranspannkaka, småkakor (bonusrätt som åts upp så fort att jag inte hann fota) och smörkola (bonuskola). Ev. går jag in på mer detaljer när jag sitter framför en dator.

Gott var det i alla fall. Många av ingredienserna var från Gotland och jag tyckte smakerna var fantastiska! 9/10 tootsies. Dessutom var det väldigt prisvärt. Jag tog vinpaketet, ett glas roséchampagne och en kopp te till och det var dyrare än själva menyn. Fina och mycket goda viner, i väl avvägd mängd.

Kan varmt rekommendera ett besök!

Inga kommentarer: