söndag, augusti 04, 2013

Tillfällig familjemedlem


Igår eftermiddag flyttade lilla Vispa till Finland och på kvällen flyttade Rekas helbror Rio in hos oss. Han ska bo här i väntan på att omplaceras till ett nytt hem, eftersom hans matte ledsamt nog gick ur tiden för några dagar sedan. Kanske inte bästa läget nu när jag precis har fått hem Rekis men jag kände att jag ville göra vad jag kunde för att hjälpa familjen och de kunde inte ha kvar honom.

Blir kul att lära känna Rio. Min uppfattning efter den här korta tiden är att han är lika kärleksfull som Reka, men betydligt mer intensiv och just nu dessutom väldigt, väldigt stressad. Och intresserad av Reka.

Hon däremot påminner mig direkt om vilken fantastisk hund hon är! Hon tar det hela med ro, säger ifrån om han blir för närgången men ignorerar honom mest hela tiden. Syns inte, finns inte. Fina, snälla tjejen!

Rio vill komma till ett aktivt hem med någon som vill träna och tävla i bruks. Känner du någon så ta kontakt med Fia, vickulas.se.

Inga kommentarer: