torsdag, september 12, 2013

Ett riktigt nyttigt simpass

Bilden är en reklambild från Volkswagen. Du vet, Das Auto.

Simträningen igår var riktigt bra. Passet var otroligt nyttigt men väldigt lugnt, vilket var en perfekt kombination för mig just igår. Var på gymträning på lunchen, som jag cyklade till och från, men det blev för mycket och jag började må illa under passet och blev så fruktansvärt trött att jag fick avbryta kort innan det var slut. Hofors är fortfarande kvar i kroppen även om hjärnan har slutat att konstant processa loppet. Sov två timmar när jag kom hem från jobbet och tänkte att jag nog inte borde gå och simma på kvällen, men jag ville ju så gärna så det gjorde jag.

Tur var det! Efter uppvärmningen fick vi detaljstudera varandras teknik från olika vinklar, framifrån ovanför ytan och från sidan under vattnet. Vi fick dessutom ge varandra feedback, och vi var ganska duktiga på att pricka in vad som var bra och vad som kunde korrigeras. Simfröken Hasse hade bara småsaker att tillägga till våra kommentarer. Det var otroligt nyttigt och väldigt roligt! Inte svårt att ha bättre attityd än förra gången!

Ikväll ska jag springa ett kort pass men sen blir det vila eller på sin höjd något litet yogapass i helgen.

Inga kommentarer: