måndag, oktober 14, 2013

Jag börjar lära mig!


Jag har länge haft svårt för förändring. Jag tycker inte om när saker inte blir som planerat, jag tycker inte om att få inplanerade saker ändrade, jag tycker inte om när saker inte är som de brukar vara. Det här ser jag som ett problem, en begränsning som ibland gör livet onödigt komplicerat. Särskilt eftersom jag är ovilligt inställd till även små förändringar.

Det här året har jag fått massor av övning på just den här punkten och jag tror nog att jag börjar lära mig. Förändring är oftast inte dåligt, utan bra. Det kan komma otroligt mycket spännande ut av att byta sida av vägen. Att ta ett beslut man annars inte skulle ta. Släppa sargen och tryggheten.

Idag visade det sig att jag inte skulle kunna hämta hem Reka på torsdag som planerat. En liten, liten, obehaglig förändring. Det är mycket som ska klaffa och nu gjorde det inte det. Men det blev inte kaos och förvirring! Det kom upp en jättebra lösning istället. Rekisen får stanna några dagar extra hos Eva-Britt i Ljusdal, medan jag åker till Amsterdam på långweekend. Sen hämtar jag hem Trattis i nästa vecka istället. Tågbiljetten blev dessutom mycket billigare!

2 kommentarer:

EM sa...

Bra träning och utfall där vid Hofors Adenture Race, vart ju riktigt superbra trots manbortfall :D Fortfarande så glad att Linda kunde ställa upp på kort varsel!

Sofia sa...

Ja, men tråkigt för dig att du missade årets häftigaste upplevelse!!