torsdag, oktober 03, 2013

Min ömma punkt


Den där punkten på min Att göra-lista som gällde att hålla humöret uppe även om jag måste skrapa rutorna på bilen... Jag klarade det inte i morse heller. Fast jag verkligen försökte. Vi står inför sju och en halv månad av rutskrapande just nu och det känns helt enkelt jävligt tungt.

Tänkbara lösningar:

1.) Flytta till ett varmare land
2.) Installera någon form av värmare i bilen
3.) Cykla istället

Sannolik utveckling:

1.) Jag kommer svära varje morgon i 225 dagar. Och skrapa rutjävlarna.

4 kommentarer:

Gunnar Demnert sa...

De säljer kupévärmare på OKQ8 på Enebybergsvägen. Verkar prisvärt, typ 499-799. Kan det vara något?

Martin Doktár sa...

Dom säljer antifrostspray på flaska på Clas Ohlson för 19 kr. Då är det barnsligt enkelt att skrapa rutorna.

Gunnar Demnert sa...

Bra tänkt, Martin. Sofia, jag tror jag har det någonstans i garaget - medtaget från Bryssel. Ska kolla, du kan få den om du vill. I Bryssel brukar de för övrigt också hälla varmt vatten på vindrutan på morgnarna istf att skrapa eller spraya... Kanske inte att rekommendera.

Sofia sa...

Tack för sprayen! Ser fram emot att testa!