måndag, oktober 28, 2013

Starten på en bra vecka


Den här veckan kommer att bli fantastisk. Och den här måndagen kommer att gå till historien som en av de absolut bästa måndagarna någonsin! Varför? För att jag har bestämt mig för det. Det får vara nog med slokande öron nu, dags för uppsträckning. Jag får inte längre de kickarna som jag fick i somras när jag tränade, typ simmade öppet vatten, och jag tror jag lider av viss abstinens. En abstinens som påverkar min självkänsla negativt. Än värre blir det när jag inte kan träna ordentligt, jag blir som en vissnad blomma.

Nu är jag i princip frisk, men vilar från träningen en dag till för att vara på den säkra sidan. Sen är det dags att hitta nya utmaningar av alla slag. Ta upp klättringen, få tillbaka rutinerna för långpassen, prova något nytt. Kanske skaffa en till tatuering. Rensa i garderoben. Äta mera frukt. Lära känna nya människor. Göra spännande utflykter.

För att damma av en sliten gammal klyscha: idag är första dagen på resten av mitt liv.

3 kommentarer:

em sa...

Heja dig!

Sofia sa...

Tack! Och heja dig! ;)

Gunnika sa...

Jag vill också klättra! Ska vi teama upp på den fronten?