tisdag, december 17, 2013

Nybliven mormor i onåd



Jag var ute och svirade igår kväll. Och jag blev mormor till fem små pojkar. Hur stort är inte det?!

Det fanns ett problem med gårdagskvällen, och det var att mitt mobilbatteri dog vid 18-tiden. Det gjorde dels att jag inte kunde följa den spännande valpningen på Facebook men det gjorde också att jag inte kunde kommunicera med Jontan vilken tid jag behagade komma hem. Vilket fick till följd att han, och mina föräldrar som inte heller fick tag på mig, höll på att dö av oro. Jag trodde att JG visste att jag var ute, men det visste han tydligen inte. Så nu är jag lite i onåd. Oops...

Eftersom jag är en person som nästan alltid svarar i mobilen, eller ringer upp inom en snar framtid om jag missar samtalet, så blir det förstås stor kalabalik när det inte går att nå mig. Jag tror jag får skaffa mig en reservmobil, en sån utan internet som man bara kan ringa och skicka sms på, så att man kan få tag på mig även om jag har Facebookat-upp hela mobilbatteriet. Vill ju inte riskera att det uppstår panik igen om jag är ute ända till kl. 23:30 en annan gång.

Inga kommentarer: