onsdag, januari 29, 2014

Jag skrattar ihjäl mig!


Hade ett riktigt bra pass i bassängen ikväll och kände mig som omväxling duktig på simträningen. Hann ikapp de andra istället för att de som vanligt hann upp mig. Det påverkade hela min simning på ett positivt sätt, vilket även simfröken påpekade efteråt. Allting var bättre idag, jag är inte ett hopplöst fall.

På måndag ska jag ha mitt första PT-pass med nyss nämnda simfröken men efter kvällens simsuccé uttryckte han (med glimten i ögat kanske ska tilläggas) att "du behöver ju inte mig, du behöver en psykolog". Jag höll på att skratta ihjäl mig. Det var den finaste komplimangen jag fått om min simning! Jag älskar människor som säger som det är. It's funny because it's true.

För det han sa var spot on, han har verkligen en poäng. Idag blev det en positiv spiral i simningen när jag trodde på mig själv och inte blev stressad av andra. Om jag kunde lära mig att skita i vad övriga håller på med skulle många saker gå mycket bättre för mig.

Så en psykolog alltså...

3 kommentarer:

EM sa...

Ja, för en fotograf har du redan :)

Har du Nya Bäst när det gäller (Railo) köp den. Do it. Nu!

Sofia sa...

"Bäst när det gäller", tror min bror handbollslag (eller kanske föräldrarna) läste det som cirkel när vi var i Italien 1988. :)

Ditt ord är lag. Jag beställer.

Ingmarie sa...

Tror det räcker du fortsätter flitigt med din yoga. :-D Och lite meditation på det. :-D