onsdag, januari 22, 2014

Märkligt tillstånd av hysterisk oro

Hade en bra kväll igår (jag tror en liten sten föll från mitt hjärta) men natten var fullständigt värdelös. Somnade omedelbart när jag kröp i säng men vaknade en kort stund senare av att jag frös som en tokig. Trots filt så var jag så kall att jag knappt fick en blund under hela natten, det liknade mer ett oroligt slummer. Kylan kom inifrån och det var som att mitt skelett var gjort av is.

Var fruktansvärt trött när jag vaknade, men ändå på gott humör. Livet är fint, allt är bra. Men jag har varit nervös idag. Är nervös. Hela mitt inre är i kaos, jag har fjärilar i magen och är orolig i kroppen. Jag vet bara inte varför. Det finns ingenting jag har anledning att vara orolig över.

Tänkte att det kunde vara lunchträningen. Fredagspasset med Tommy var überjobbigt och det hade kunnat göra mig nervös inför dagens pass. Men icke. Både jag och fjärilarna överlevde. Så vad fan beror det på?

Dessutom fryser jag fortfarande. Iskall inifrån. Jag ska unna mig en kopp varm choklad.

Ikväll är det simning. Är jag måhända nervös inför den?

Inga kommentarer: