söndag, januari 05, 2014

Ofrivillig vila



Vaknade imorse och kände mig under isen. Täppt i näsan och lite hängig. Hade inte varit ute jättesent kvällen före och det blev måttligt med alkohol så jag kunde inte skylla på baksmälla. Jag var helt enkelt krasslig och därmed tvungen att ställa in det planerade långpasset med Lindad.

Att ta det beslutet var naturligtvis inte så lätt som det verkar. Det föregicks av en lång inre monolog som innehöll allt från hur lat jag är och vilka dåliga undanflykter jag kommer med, till att jag skulle kunna prova i alla fall, springa kortare, springa långsammare eller kanske bara ta en kort joggingrunda på egen hand. Massor av dåliga idéer som bara betydde en sak; att jag skulle krypa tillbaka ner i sängen. Så det gjorde jag. Men jag ritade även ett flödesschema som jag kan ta till hjälp för att snabba upp beslutsprocessen nästa gång det här händer.

Det blev en mycket lugn dag som avslutades med trevligt umgänge och god mat hemma hos Karin och Carl.

Inga kommentarer: