fredag, januari 31, 2014

Uttalsrådgivning, längsgående bromsrör och intervaller


Det blev ingen träning för mig igår. Lämnade Grisen på verkstad på morgonen för byte av "rostigt längsgående bromsrör" och trots att jag hade förberett allting för att kunna åka till gymmet och springa intervaller direkt när jag hämtat Piggy så hann jag inte innan det var dags för min lektion i nederländska.

Tre timmars undervisning gick oväntat snabbt och jag ser det som ett tecken på att jag hade roligt. Bokade dessutom in mig på "Uttalsrådgivning" nästa vecka. Det är precis vad det låter som och det är ju fantastiskt att få gå på något sådant. Man får läsa en text och sedan tipsar läraren om hur man ska förbättra sitt uttal. Finns ganska många sch-ljud och vokalkombinationer att snubbla på så det ska bli intressant.

Eftersom intervallerna uteblev igår fick jag masa mig till gymmet i morse istället. Att springa på löpbandet var fruktansvärt tråkigt. Varje minut kändes som en timme så man kan nog säga att jag höll på i 40 timmar. Det är jättelänge. Jag är otrolig som orkade!

Inga kommentarer: