måndag, februari 17, 2014

I väntan på att det ska bli sommar


Idag var verkligen en härlig dag med massor av vårkänslor. Efter jobbet åkte jag och Reka och satte oss på en klippa i solskenet, åt mellis och blickade ut över Edsviken. Kyligt men vackert!

Om bara några månader hoppas jag att vattnet, som fortfarande täcks av en tunn hinna is, ska vara simbart. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning och jag hoppas att vinterns crawlträning kommer att ha gett resultat.

Imorse körde jag mitt andra träningspass, Teknik/Distans, i simfröken Hasses regi och återigen kändes det riktigt strukturerat och bra. Är så nöjd med mig själv trots lite fusk och val av det enklast möjliga igen. Den här gången kunde jag i alla fall skylla på tidsbrist.

Efter uppvärmning, benspark (fuskade en aning) och acceleration följde distansdelen med 2x300 m (stod 2-3x300 m i programmet), sedan några 25:or med minskning av antalet armtag, andningskontroll och nedvarvning.

Som vanligt är det så att ju mer jag simmar och ju duktigare jag känner mig, desto mer vill jag simma. Och därför vill jag just nu simma hela tiden.

Inga kommentarer: