måndag, februari 03, 2014

Yogaworkshop på Clarion Hotel






Igår hade jag turen att få vara med på en yogaworkshop för "@yoga_girl" Rachel Brathén på Clarion Hotel tillsammans med Lindad. Vi var 200 yogisar i lokalen och efter inledande uppvärmning så fick vi börja öva på handstående, vilket var huvudsyftet med workshopen.

Jag kan inte säga att det gick bra för mig. Jag har en nära och bra kontakt med mina magmuskler när jag har huvudet upp och fötterna ner, men så fort jag byter riktning på mig så saknar jag all form av kontroll över dem. Så man kan säga att det mest blev ett vilt sprattlande med benen för min del, utan att de lämnade marken nämnvärt. Fick dock många bra verktyg att ta med mig så med lite övning blir det nog bra. Linda lyckades något bättre än mig.

Kändes märkligt att lämna en workshop i handstående och vara fruktansvärt trött i benen, men det var faktiskt där det tog mest. Rachel var väldigt inspirerande och positiv, och påminde oss hela tiden om att le. Kunde vi inte le tog vi i för hårt. En bra påminnelse i alla lägen.

Inga kommentarer: