fredag, mars 21, 2014

Omtumlande morgon i simhallen


Vilken omtumlande fredagsmorgon. Efter morgonpromenaden åkte jag till simhallen. I simhallen fanns andra människor som av någon anledning ville interagera med mig just idag. En tant undrade om jag kunde lära hennes barn att simma. En annan ville veta allt om min simplatta (!). En gubbe konstaterade att jag var alldeles för auktoritetsstyrd (eftersom jag följde ett träningspass som gjorde mig trött) och att jag borde lämna klockan hemma. Det jag gjorde var inte nyttigt. Pust...

Men jag körde mitt pass och O.M.G! Vilket genombrottspass det blev. Intervaller i superjämnt och bra tempo och ett MAJOR breakthrough i mina voltvändningar. Sen jag (inte) lärde mig voltvända i bassängen har jag behövt rotera mina armar som små propellrar för att komma runt. För ett tag sedan gjorde jag en insats för att försöka få bort dem, men resultatet blev att jag vände snett och ännu sämre än tidigare. Sen har jag låtit det vara, men stört mig mer och mer på det eftersom det blir en osmidig och långsam vändning. Har funderat på att ge upp voltvändningarna helt.

Men så idag kom det. Genombrottet. Jag vill på inga vis påskina att jag plötsligt gör perfekta voltvändningar men jag fick bort armarna och lyckades ta mig till ytan på ett mer eller mindre smidigt sätt. Gång, på gång, på gång. När jag får sista pusselbitarna på plats med det där så kommer det bli grymt. GRYMT!

Jag är faktiskt så bra att det inte går att beskriva. Och så glad. Bästa fredagen!

1 kommentar:

Anna sa...

Öronproppar är verkligen kanon när man simmar, så bra och så skönt. Själv hade jag aldrig öronproppar förr. Dock fick jag problem med att jag blev yr när jag simmade ute i kallt vatten. Fick då tipset om öronproppar. Fungerade perfekt för mig. Efter det så simmar jag alltid med öronproppar. Tycker det är hur skönt som helt. Man slipper få vatten i öronen som inte vill komma ut och man bli inte yr. Tycker dessutom att jag fokuserar bättre på andningen när jag tydligare hör andetagen.