lördag, april 19, 2014

25 km runt Hunga


Allt jag gör i träningen går bra just nu. Idag gick jag upp i ottan för att hinna springa långpass runt Hunga innan vi fick besök av Manko Hult och AnZo.

I början var jag lite orolig att jag skulle vara tillbaka i gamla spår. Benen kändes tunga och jag fick ligga på lite för att hålla tempot i nedre delen av min långpasszon. Men sen släppte det och det var som att benen bara blev piggare och piggare ju längre jag sprang. Mot slutet trummade de nästan på av sig själva.

Baksidan av löpturen var att mitt vatten tog slut och jag kunde inte fylla på det där jag hade planerat att göra det. Paniken eskalerade till tårar mot slutet för att jag var så extremt törstig i den gassande solen. Räddningen blev Jonas som kom körandes med en flaska vatten åt mig.

Efter avslutat pass fick jag belöning i form av en fantastisk påsklunch och champagne i solen på terrassen, tillsammans med Jontan och nämnda trevliga besök.

Inga kommentarer: