söndag, april 06, 2014

Post-omflyttningsfest


Igår hade vi omflyttningskalas hemma för att fira att vi är så gott som klara med renoveringen inomhus. Under eftermiddagen hade vi släkten på fika och på kvällen fest för våra vänner. En väldigt trevlig dag trots att uppslutningen kanske inte var den bästa och trots att det kändes som att jag knappt han prata ens hälften så mycket med våra gäster som jag hade önskat.

Idag drog jag ut på mitt första långpass på länge. 16 km blev det, i ett jämnt och fint tempo. Det var väldigt jobbigt men det gick ändå mycket bra.

Har känt mig otroligt stressad över hur tiden rinner iväg utan att jag har kunnat springa mina långpass, men när jag tidigare ikväll kollade förra årets träning den här tiden på Funbeat så kände jag mig lite, lite lugnare igen. Jag ligger någon vecka efter och jag behöver öka distanserna rätt snabbt nu, men klarar jag det så borde jag kunna ro i land det här. Hade ett par veckors uppehåll även förra året men lyckades ändå bra i slutändan.

Det viktigaste är att jag börjar tro på att jag kommer utföra stordåd den 31 maj. Allt sitter i huvudet.

Inga kommentarer: