söndag, maj 18, 2014

Agilitytävling i Tierp


Idag har jag och Reka haft en heldag i Tierp och tävlat agility. Tre diskningar. Som alltid på tävlingar så var det mycket väntan. Var på hundklubben i sex timmar och mina tre lopp tog förmodligen inte mer än två minuter tillsammans. I pauserna läste jag min hysteriskt tråkiga holländska bok "Klaaglied om Agnes" som jag inte förstår nånting av.

Första loppet, agility, gick inte så bra. Hade mycket strul i slalom och stora svängar. Andra loppet gick mycket bättre men en tunnel lockade Reka så mycket att vi diskade oss. Samma sak i tredje loppet, som annars kändes riktigt bra. Verkar som om vi har lite att träna på...

Men, oavsett vad som hände under loppen så har Reka varit fantastisk idag! Vilken suverän liten hund hon är. Full fart på banan, sen fullständigt avslappnad vid sidan av. Oberörd av allt omkring. Snäll. Glad. Härlig! Bästa hunden ever.

Inga kommentarer: