torsdag, maj 22, 2014

Hurra för mig!

Men var jag inte jävligt bra på simträningen igår? Jo, det var jag.

Kan konstatera att det gör underverk att inte träna på gymmet samma dag några timmar tidigare och att dessutom ha vilat ganska mycket de senaste dagarna. Hade en bra känsla redan under uppvärmningen. Och det var nog känslan som var den största skillnaden igår. Rent visuellt var det antagligen som vanligt.

Vi började med att simma 8x50 meter med starttid:

2x50 m start 1:15
2x50 m start 1:10
2x50 m start 1:05
2x50 m start 1:00

Och tänka sig! Jag kände att jag hade koll. Övning ger färdighet osv. Jag har ju tränat massor på det här med att försöka simma i ett bestämt tempo och tyckte att jag kunde styra det väldigt bra igår, utan att ta ut mig onödigt mycket. Om man ska säga något så var det väl att jag tror alla sträckor gick i hyfsat lika tempo (medan ansträngningen ökade och vilotiden minskade).

Sen körde vi 8x25 m, första halvan start 35, andra halvan start 30. Inga problem, kände mig stark.

Som avslutning körde vi stafett, 2x(5x25) m, vilket är gängse praxis vid kursavslut och ett moment som jag redan från första kursomgången för 1,5 år sedan tyckt genuint illa om. Men inte längre. Vilket mentalt framsteg! Fick förstås pisk båda mina sträckor (av Oscar och Claes) men jag tyckte att jag gjorde bra ifrån mig och jag anser i alla fall inte att jag blev fullständigt förnedrad.

Jag hoppas att det här betyder att den korta men kärnfulla svacka som jag stundtals befunnit mig i gällande simningen senaste tiden härmed är överspelad.

Inga kommentarer: