måndag, maj 12, 2014

Simning blev yoga


Jag orkade inte simma idag. Klockan ringde i ottan och kroppen kändes fruktansvärt seg. Vilket den förstås alltid gör när klockan ringer okristligt tidigt. I såna lägen är det svårt att veta om man ska lita på vad kroppen säger. Den skriker högljutt om kris och panik men kommer ofta med lögner. Det brukar bli bättre när jag väl kommit upp och ätit frukost.

Idag blev det inte bättre. Hade knappt styrfart på promenaden med Reka och efter en hetsig inre diskussion med mig själv om huruvida jag ändå skulle åka till simhallen så insåg jag att det inte fanns någon större poäng med det.

Jag ser fram emot att utmana mig i nya intervallpasset och jag hade inte kunnat göra bra ifrån mig i vattnet idag. Så jag bestämde mig för att skjuta den träningen till morgondagen och istället åka hem och köra ett yogapass. Valet föll på Fiji McAlpines "Backbending from the base" på doyogawithme.com. Jag är som sagt trött idag, ryggen kändes stel och jag gjorde kanske inte jättebra ifrån mig. Men det var skönt. Och helt rätt val för morgonen.

Nu är det bara resten av den här helvetesveckan kvar.

Inga kommentarer: