söndag, juni 22, 2014

Kontrasternas dag



Tog sovmorgon imorse. Sen tog vi det lugnt. Medan regnet smattrade mot båten satt vi inlindade i filtar med varsin kopp te och tittade på serier.

Efter lunch gav vi oss iväg med siktet inställt på Djurö Gästhamn. Resan dit var regnig och bitvis blåsig men vinden kom från rätt håll så vi höll god fart. Eftersom jag så lätt blir sjösjuk så vågade jag inte gå ner i båten och värma mig, utan stod kvar bakom rodret och blev blötare och blötare. Kallare och kallare.

När vi närmade oss vårt mål sprack himlen upp och vi åkte genom en smal passage in i en supermysig liten vik där gästhamnen skulle ligga. Men tji fick vi. Gästhamnen var borta sedan ett par år och det var bara för oss att åka vidare, genom ytterligare en rejäl regnskur.

Istället hamnade vi på Djurönäset, vilket också blev bra. Här fick vi tillgång till bad i en liten simhall samt bastu, vilket mina fullständigt sönderfrusna små tassar verkligen uppskattade. Dessutom åt vi en god trerätters på Sjöboden och imorgon får vi frukost på hotellet.

Dagens tistel ger jag den fullskaliga bajsolyckan på toaletten som gjorde att jag fick ösa bajsvatten från golvet med plastmugg när vi kom tillbaka från vår trevliga middag.

Imorgon går jag i land.

Inga kommentarer: