lördag, juli 12, 2014

Målsättning med Stockholm Royal Park Aquathlon


Imorgon är det dags för Stockholm Royal Park Aquathlon vid Sjöhistoriska och jag har funderat lite över vad jag ska ha för målsättningar med loppet. Tycker alltid att det är bra att ha förhoppningar om succé, men samtidigt sätta upp målen så att jag får känna mig nöjd bara jag tar mig runt.

Jag tänker så här:

Simning 1 km
G: ta mig runt
VG: 20-25 minuter
MVG: under 20 minuter

Löpning 7 km
G: ta mig runt
VG: 38.5-42 minuter
MVG: under 38.5 minuter

MBMVG (Med Beröm Mycket Väl Godkänt): Hela loppet på under 60 minuter

Starten går redan kl. 08:00 och det gör att jag inte vågar ha allt för höga förhoppningar om att nå vare sig MBMVG eller MVG, men jag ska göra mitt bästa. Målen är högt satta (men inte omöjliga) men jag tror kanske att jag skulle ha större chans att nå dem på en eftermiddags- eller kvällstävling, med lite mer energi lagrad i kroppen.

Hur som helst så ska det bli riktigt roligt! Ser verkligen fram emot morgondagen!

Inga kommentarer: