måndag, juli 21, 2014

MTB-premiär!


Idag bytte jag äntligen, under noggrann övervakning och med visst bistånd av Jontan, till sommardäck på min MTB. Kände mig mycket nöjd med att ha klarat däckbytet med bara lite hjälp.

Precis efter att jag satt sommardäcket på plats, pumpat det, lagt tillbaka pumpen i bilen och vi var redo att ge oss iväg, började däcket plötsligt läcka luft med en farlig fart, och det visade sig att gummit vid ventilen hade spruckit. Så det var bara att göra om proceduren igen, med ny slang. Men den här gången klarade jag mig helt själv. Stolt!

Cyklingen blev sedan en mystur genom skogen på steniga vägar, till andra sidan udden och tillbaka. Det var roligt! Jag behöver den här typen av snällare terräng som inte innebär att jag går och leder cykeln mer än vad jag cyklar, så att jag kan lära mig hitta balansen.

Är sugen på att sticka ut snart igen men nu är det bara yoga och vila som gäller fram till Amfibiemannen. Kanske något corepass. Men mest behöver jag bara vila.

Inga kommentarer: