måndag, juli 28, 2014

Strandpromenad, massage och Lilla Bjers


Ihreviken. Det är ett av mina absoluta favoritställen och jag har så många fina minnen härifrån! Imorse promenerade jag, mamma och Reka längs den folktomma stranden, hela vägen bort till Svarthälla och vidare till Ihre Gård där vi fikade.

På eftermiddagen åkte jag och JG in till Visby och gick det årliga, obligatoriska varvet, vilket följdes upp av en timmes avslappnande massage på Clarion Hotell Visbys spa. Helt underbart.

Och inte tog dagen slut där. Sedan åkte vi direkt till Lilla Bjers Gårdskrog och åt en helt fantastisk trerätters middag. Soppa på karamelliserad lök och fänkål, långkok av lammlägg med palsternackspuré samt dessert på morot lät en smula knepigt och kanske inte som något som skulle falla mig i smaken, men oj vad fel jag hade. Jag ger middagen 9/10 tootsies. Den var riktigt bra, och dessutom helt ekologisk.

Inga kommentarer: