onsdag, augusti 27, 2014

Glatt och ledsamt, ledsamt och glatt


Idag har varit en kontrasternas dag. 

Imorse åkte jag till veterinären med Reka för att de skulle kolla upp ett litet sår i ljumsken som hade blivit till en varböld. Eftersom knölen var lite hård tyckte veterinären det var bäst att öppna upp och ta bort den så Reka togs in för operation. Knölen är nu skickad på analys och Rekisen är hemma igen, med rymdtratt på. Jätteledsen och stressad. Gnyr och är olycklig. Det gör ont att se henne! 


Men så en riktigt glad nyhet också! Jag blev godkänd på tentan i Nederländsk Litteraturhistoria! Fick mejl från kursledaren idag med beskedet och jag är glad att jag var ensam på jobbet när jag läste det. Tårarna sprutade och jag hoppade jämfota runt i rummet!

För det innebär inte bara att jag har avslutat "Grundkurs i Nederländska, 30 hp" utan även att jag nu, 14 år efter att jag började på KTH, kan ta ut min civilingenjörsexamen. Det är så jävla stort! Kan inte ens beskriva hur stort! Trodde aldrig att det här skulle hända...!!!

Inga kommentarer: