fredag, augusti 15, 2014

Provsimming av våtdräkt



Jag har köpt en ny våtdräkt. Efter att jag klippte swimrundräkten från Head inför Amfibiemannen har jag inte haft någon hellång, men tänkt att jag nog ska köpa en. Så när de sålde en 2xu på Wiggle till riktigt bra pris slog jag till. Två dagar senare kostade den över 5000 spänn, men ibland har man tur!

Storleken var bra. Tajt över benen med tjocka paneler och väldigt tunn och lätt över armar och axlar. Dessutom hade jag lite luft i grenen vilket är positivt. Swimrundräkten har då och då känts lite kort där och känslan av att få könet klyvt är inget jag eftersöker.

Simningen gick finfint! Pappan var med och övervakade i följebåt när jag simmade över till andra sidan viken och tillbaka. Blåste endel och jag fick kämpa rätt ordentligt, framför allt på tillbakavägen. Nyttigt att inte alltid simma i lugna vatten!

Med våtdräkten känner jag mig helt nöjd!

Inga kommentarer: