söndag, september 07, 2014

Ingen Roslagshöst och en veckas helvila



Som bekant så blev det ingen cykeltävling för mig idag. Provcyklade mitt knä in till stan och gick på swimrunträff hos Wolff-Wear i torsdags och konstaterade då att knät aldrig skulle hålla för 13 mils trampande. Jäkligt tråkigt, men sånt är livet. Jag är i alla fall glad över att det inte gör ont annat än när jag just cyklar, för det gör jag ju vanligtvis inte så ofta. Jag hängde i alla fall med till starten imorse för att insupa lite stämning och skicka iväg lagkompisarna i deras fina myrslokscykeltröjor.


Även cykelpappan var på plats för att, tillsammans med sina lagkamrater, fira födelsedag i Roslagen.

I och med att det inte blev någon cykling idag så inleder jag härmed min planerade vecka av helvila. Det kryper redan i kroppen, men jag har tränat mycket och kört många lopp i sommar och nu är alltså tanken att kroppen ska få lite semester. Dock har jag gett mig själv dispens att gå på crawlkursen på onsdag, under förutsättning att jag tar det lugnt. Får se hur det går, men jag ska i alla fall försöka. I övrigt är det bara promenader som gäller.

Ingen lätt yoga.
Ingen kort joggingrunda.
INGEN SIMNING I BRUNNSVIKEN ELLER NÅGON ANNANSTANS!

En vecka. Jag klarar en vecka.

Inga kommentarer: