tisdag, september 09, 2014

Någon som är förvånad?



Jaha. Det var väl precis vad man kunde förvänta sig. Jag anmälde mig till Ironman 70.3 Mallorca igår, en halvironman som går den 9 maj 2015. Så kan det gå. Klackarna i taket!

Som uppladdning har jag och Jontan dessutom bokat två veckors träningsläger med Team Snabbare, förstås även detta på Mallorca, fram till loppet. Så. Jäkla. Roligt! Kommer bli bästa semestern någonsin.

Just nu känner jag mig helt respektlös inför distansen jag just har signat upp på, men jag tror att den inställningen, som helt grundar sig i okunskap, kan behöva ses över så småningom. Jag kan bara inte riktigt föreställa mig hur det kommer kännas att springa 21 km efter att ha cyklat 90 km över bergen. Men det kommer gå bra, jag är inte orolig. Det ska bli så helt fantastiskt roligt. Åhhh vad jag längtar tills nästa vår!

Givetvis kommer jag att tävla för StockholmsBuss Sports Team. Se länken under Sponsring ovan.

Inga kommentarer: