tisdag, oktober 07, 2014

Behöver ny bil omgående

Efter att ha provat BMW's 300-serie och Mercedes C-klass råkade jag hitta den perfekta bilen. Mercedes B-klass.
Jag och Jontan försöker köpa ny bil. Det är väldigt klurigt. Den bil jag plötsligt vill ha (se ovan) är helt otänkbar för honom. Och även om jag kan tänka mig de bilar han föreslår så verkar det osmart av mig att gå med på en bil där jag inte sitter optimalt, bara för att han gillar den, när det ändå är mest jag som använder bilen. Jag är mer praktiskt lagd, tänker funktion före form. Har gummistövlar när det regnar och sånt. Han är mer estetisk.

Kanske finns det en bilmodell som tillfredsställer bådas våra önskemål, men just nu känns det tungt. Vår nuvarande bil, Grisen, har redan sjungit sista versen, och det komplicerar saken ännu mer. I morse fick jag psykbryt när jag åkte till jobbet. Hon är en fara, både fysiskt och psykiskt, och snart går jag med på vilken biljävel som helst, bara den levereras omgående. Situationen är ohållbar.

Inga kommentarer: