onsdag, oktober 15, 2014

PT-simning #7 i Vasalundshallen


Hur snabbt jag simmar? Alltså, jag gör inte en hundring på under minuten, det gör jag inte.

Men igår gjorde jag, mina paddlar och fenor den på 1:19, trots att det var den sista av sammanlagt åtta hundringar. Hallå liksom, hur bra är inte det?

Jag var faktiskt en smula osannolikt jävla superbra under hela PT-passet med Hasse i Vasalundshallen igår. Lite sådär så att jag funderade på om det kan ha varit någon doping i min middagsköttfärssås.

Passet såg ut så här:

200 m uppvärmning
2x25 m, 12,5 m max + 12,5 m löst
2x(8x25 m) med 2x(skovling (12,5 m + 12,5 ss), släp, stop n go, ss). Andra varvet med paddlar.
50 m ss
4x100 m fart 1-4, start 2:30
4x100 m fart 1-4, start 2:10, paddlar + fenor
50 m avbad

Kvällens huvudnummer var förstås hundringarna. Tog det väldigt lugnt första sträckan för att inte göra det för svårt för mig på slutet, eftersom tanken var att jag skulle sänka tiden med 2-3 s på varje hundring. Slutade första på 2:04 och både jag och simfröken tänkte tyst för oss själva att jag ändå gått ut för hårt (och att jag kanske borde hamnat på runt 2:15). La nästa tre hundringar på 1:58, 1:52, 1:46. Ja exakt, vad säger du nu då? Boom! Tempoökningar jämna som ett salsgolv.

Sen gjorde jag om exakt samma sak med paddlar och fenor och landade på 1:47, 1:39, 1:31 och 1:19. Fy fan vad grymt! Visst tänker man att bassängen måste varit kortare än vanligt?! Visst tänker man att jag måste ha tagit anabola?! Visst tänker man att en vilovecka gör susen?! Visst tänker man fukk jä!!

Tänk nu om jag kan få komma ihåg hur bra jag var igår kväll lite längre än tre minuter. Det vore fint. Påminn mig gärna! Redan nu börjar jag tänka att det faktiskt inte var så anmärkningsvärt bra trots allt.

Inga kommentarer: