fredag, oktober 31, 2014

Reka kör agility



Bjuder på en liten film från en av kombinationerna på agilityträningen i Väsby igår kväll. Reka var som vanligt suveränt duktig, och jag... jag var precis så ostyrig som jag brukar vara.

Rekis gör alltid precis som jag säger! Tyvärr säger jag inte så ofta precis rätt saker eller i tillräckligt god tid, men min snälla krabba försöker alltid lösa situationen ändå. Som på slutet av filmen, i det som jag tror på agilityspråk kallas "threadle" (när hunden ska gå mellan hindren). I övrigt gick faktiskt just den här sekvensen ovanligt bra.

Har ingen film från den andra kombinationen vi körde men Reken gjorde alla sina slalomingångar i den klockrent. Kontaktfälten däremot... de behöver lite (mycket) mer träning.

Träningskvällarna i Väsbyhallen är i alla fall otroligt givande och de andra tjejerna är superduktiga, så jag lär mig hur mycket som helst! Känns riktigt lyxigt!

Inga kommentarer: