onsdag, november 19, 2014

Backintervaller i Väsjöbacken


Onsdag betyder löpträning och backintervaller. Idag blev det, precis som förra veckan, hantverkarlunch för mig, eftersom jag lunchtränade redan vid niotiden.

Jag hade fel om backen jag hittade i fredags. Det tog inte fem minuter att springa hela vägen upp. Inte för att jag gjorde det idag, men jag kom nästan ända till toppen på bara tre minuter.

Dagens pass bestod av uppvärmning samt tre vändor i backen. Tre, två och en minut backe med fem, fyra och tre minuter återhämtning, medan jag långsamt gick nedåt. Jobbigt, men liksom igår hade jag känslan av att jag borde ha kunnat ge mer (som min far alltid brukar säga). Reka gav allt.

Att jag inte gick all in skulle man om inte annat kunna avgöra av bilden. Ser jag inte orimligt jävla glad ut?

Ps. Idag gick uppvärmningen i 6:00 min/km-tempo, men det kändes långsammare än i måndags. Jag är fortfarande knäckt över att det gick så långsamt då.

Inga kommentarer: