onsdag, november 05, 2014

Hurra för simkompisar!


Efter gårdagens distanspass i Vasalundshallen med Malin, Theresia och Maria är jag nästan helt säker på att den bassängen är kortare än 25 meter. Eller så var jag bara bra igen. Och det var väldigt roligt att simma igår!

Min plan (från och med igår och förhoppningsvis för långt tid framöver) är att byta ut mina ensamma tisdagsmorgnar i Sollentuna simhall mot tisdagskvällar med eminent sällskap i Vasalund. Bra grej, bortsett från att det var crazymycket folk på den enda snabbsimbanan. Alltså vi pratar väldigt trångt. Typ åtta personer. Men jag var inte ens upprörd! Åtminstone bara hanterbart lite...

Det är vilovecka för mig nu så igår ikväll körde jag (vi) det lite lugnare distanspasset på 2450m, vars huvuddel bestod av 6x200m (två sammansatta, två med dolme och två med dolme och paddlar). Förra gången jag körde passet var det stökigt i bassängen och jag var väldigt okoncentrerad, så tiderna på tvåhundringarna (4:25, 4:33 - 4:14, 4:02 - 3:58, 4:07) blev helt random.

Igår var det också stökigt men jag var koncentrerad och det gick mycket bättre. Hittade ett skönt flow! Första två gick på 4:04 och 4:07, andra två på 3:50 och... ptja... 48 s från det att jag insåg att jag stängt av klockan istället för att trycka lap, och sista två på 3:43 och 3:45. Väldigt bra, med tanke på trängseln! Och tempot var förvånande snabbt trots att känslan var så lugn och stadig. Fantastiskt!


Undrar om det har något att göra med att jag drabbades av akuta salamicrawings innan simningen och tryckte i mig två hela små korvar och en halv påse oliver? Raketbränsle? För om ätandet var en bra sak så gör jag gärna om det. Är fortfarande sjukt sugen på salami och får salivtillrinning bara av att skriva om det. Det är konstigt. Salami är inte en vanligt förekommande ingrediens i min kost (jag vet vad du tänker, men nej).

Hur som helst. Det var så suveränt roligt att simma med sällskap som omväxling, även om vi inte pratade så mycket under passet utan mest koncentrerade oss på att försöka få plats på banan. Hoppas det blir bättre framöver.

Ikväll börjar onsdagskursen i Mörbybadet igen och jag håller alla tummar för att inte Henke kommer ha kursen tillsammans med Juniorfröken. That´s all I want for christmas. Är det hon så går jag hem.


PS. Bilen. Mumin-Claire. Jag blir lite lycklig varje gång jag kör!

Inga kommentarer: