torsdag, november 20, 2014

Ja, låt oss prata lite om simning!


Se där, Medley tar över Frescatihallen. Medley verkar ta över alla lokaler där jag tränar. Inte mig emot, jag har ju kort nu. Nästa passande ställe vore Puls & Träning vid Edsvikens torg. Fast där tränar jag inte, tycker bara det vore smidigt att kunna göra det. Just say'in.

Nu, över till simningen igår. Igår kändes det inte så pjåkigt alls! Var lite seg i kroppen under uppvärmningen (helt rimligt) men jag tror att en del av motståndet satt i huvudet efter tisdagspasset.

Att få inleda med fyra längder "fjärilssim" (ja, det behövs fnuttar) visade sig vara perfekt för att få tankarna på annat håll och väcka kroppen. Det var superkul, omväxlande och helt jobbigt.

Det som var magiskt igår var att jag faktiskt kom lite framåt med min kick! Senast jag försökte så stannade jag så fort jag inte längre hade fart från frånskjutet, och låg och guppade som en mask på samma ställe! Men inte igår! Jag kommer vara livsfarlig under mästerskapet i 4x7m medley i Österrike på sportlovet! Linda, beware!

Sen simmade vi 2x200m. Den första skulle vara i "arbetstempo" och gick på 4:01. Nästa var ökande för varje 50:a och den slutade på 3:47.

Avslutningsvis körde vi tre hundringar. Starttid 2:10. Henke försökte få mig att starta på 2:00 efter första men då var jag redan inställd på vad jag skulle göra och helt oflexibel. Känner mig ändå jäkligt nöjd med 1.49, 1.52 och 1.49.

Tänk om jag inte var så feg, utan vågade satsa mer när jag gör sånt här. Inte för att jag direkt låg och slösimmade igår, verkligen inte, men jag håller nog en viss säkerhetsnivå för att inte riskera att gå (simma?!) in i väggen. Det är fantastiskt vad mycket det finns att jobba på...puh.

Inga kommentarer: