tisdag, november 25, 2014

Gymtjejen


Jag var på gymmet igår. Det var mörkt, blött, kallt och allmänt äckligt ute så jag bestämde mig för att springa intervallpasset inomhus på löpband istället. Passet bestod av:

10 min uppvärmning

3x(
400 m, 60 s ståvila
300 m, 45 s ståvila
200 m, 30 s ståvila
100 m, 15 s ståvila
3 min serievila (jogg))

5 min nedvarvning

Eftersom jag ändå var på plats i gymmet så körde jag lite random styrketräning efter intervallerna. DET VAR SÅ JÄVLA ROLIGT! Jag är ju en gymtjej, jag gillar att hänga där! Stämningen, svettlukten, ljudet, speglarna, musiken i öronen, människorna... Har verkligen saknat det!

I morse åkte jag dit igen, för att köra spinning. Det gick lite bättre än förra gången och jag tror att jag lyckades ta ut mig aningen mer. Var sugen på att stanna kvar i gymmet en stund även efter detta pass, men eftersom jag ska simma ikväll så fick det räcka.

Det kanske var dumt. Varje månad pågår en mycket viktig tävling inom familjen Demnert på Funbeat. Flest minuter vinner. Jag har tränat väldigt regelbundet och bra den här månaden men trots det blir jag flåsad i nacken av en snubbe 60+ som bara vägrar släppa taget. Tror jag ska simma lite långsamt ikväll så att passet tar extra lång tid...

Inga kommentarer: