tisdag, november 11, 2014

Kampen mot mörker och sena kvällar


Jag är inte så mycket för det här med vinter. Framför allt är jag starkt emot mörkret, det gör mig onormalt kvällstrött. Jag brukar ha som regel att jag inte får gå och lägga mig innan kl. 19:30, men ibland när jag varit ensam hemma på kvällen så har det varit svårt att hålla. Mörkt betyder sova.

Redan förra vintern simmade jag sent på onsdagskvällarna och det var alltid stenhårda battles mellan mig och soffan innan jag kom iväg. Tydligen ansåg jag mig gå vinnande ur striden eftersom jag nu plötsligt har levlat upp till tre sena kvällar i veckan. Simning på tisdagar och onsdagar, agilityträning på torsdagar. Sent som fan. När klockan är 19:30 har jag knappt ens lämnat hemmet.

I morse var jag och Reka ensamma på jobbet. Då la vi oss med fötterna högt och funderade på hur vi egentligen ska klara det här. Det är bra att byta perspektiv ibland, det gör tankarna klarare. Vi kom fram till att vi får ta fler sovmornar, fast vi egentligen inte gillar det. Man kanske kan förändras.

Inga kommentarer: