torsdag, december 25, 2014

Bild som ljuger


Den här bilden illustrerar på inga vis känslan under dagens löppass i skogen. Jag ser ju liksom bara frisk å fräsch å pigg ut.

Min enda förklaring till happy face:et är att jag var glad att det var över. Varje steg tog emot idag. Det blåste kallt, lårfläsket frös, axlarna blev trötta, andningen var ansträngd, motivationen var obefintlig och det "bränsle" jag laddat med senaste dagarna har främst bestått av socker.

Allt var hemskt och jobbigt.



Resten av dagen har jag fikat och firat Jonas födelsedag. Och så har jag lekt med min julklapp, en Garmin vivosmart. Den är skitkul, vibrerar när jag får meddelanden på Facebook eller om jag sitter still för länge till exempel.

Den rekommenderar också att jag ska gå 10000 steg om dagen. Det kändes mycket först, men idag har jag kommit upp i 15000. Känner mig ganska duktig faktiskt.

Inga kommentarer: