tisdag, december 09, 2014

Simtema: mod


Jag är så jävla glad över att ha kompisar att simma med! Bortsett från att simningen gick asdåligt igår så var det supertrevligt att hänga i simhallen med Maria och Theresia. Sitta i bastun och snacka skit efter simningen. Det var bara så härligt!

Vi simmade intervaller, 2x200 meter plus 8x100 meter. Inga konstigheter. (Jämför med 32x25 meter - jättekonstigt och jättemycket).

Mitt mål inför passet var att simma superbra. Ja, det var det. Temat var "mod". Jag skulle våga trycka på lite mer i intervallerna, inte spara på krafterna. Och det tycker jag faktiskt att jag gjorde, men det gick ändå långsammare än tidigare. Deppigt. Jag åkte till simhallen som en vinnare och hem som en förlorare.

Uppenbarligen en trött förlorare. Glömde ställa väckarklockan innan jag somnade och vaknade med ett ryck klockan 06:24 i morse. Att jag hann till spinningen i Sollentuna Simhall kl. 06:45 är inget annat än ett mirakel. Personligt rekord på så många sätt att jag blir alldeles matt.

Jag är en vinnare igen.

Inga kommentarer: