måndag, januari 26, 2015

Organiserad drunkning


Att ha en simdate med Theresia i Sollentuna simhall att se fram emot gjorde onekligen att jag fick lite extra skjuts upp ur sängen i morse. Måndagsmornar kan annars vara ganska tunga, speciellt nu när jag kört hårt i tre veckor och äntligen kommit fram till återhämtningsveckan.

Idag hade jag ändå massor av energi och kom till simhallen långt före utsatt tid, så när Theresia dök upp stod jag otåligt och hoppade på stället, ombytt och klar. Sen var det dags för 1600 meter med lite fart och teknik.

Simningen gick sådär. Hade lätt drunkningskänsla mest hela tiden och upplevde att syret inte räckte till. Lyckades inte heller riktigt pricka de tider jag skulle pricka (i alla fall inte de snabbaste) och kroppen var seg som i fredags.

När jag la på paddlar och fenor och maxade på 2x50 var jag dock tillbaka i gammal fin form och de hamnade på 32.5 och 32.4, vilket var bäst hittills (34.9 och 33.2 första gången och 32.4 och 33.2 andra gången). Sen blev det tyvärr segt igen och jag fortsatte drunkna lite varje längd tills jag var klar.

Det är trist när det känns så här svårtuggat och jag tror att en vilovecka med färre, kortare och lugnare pass kommer att göra mig gott. Dessutom klarar jag inte alltid medmänniskor så bra, eftersom de allra flesta är idioter.

Inga kommentarer: